Kormányszóvivő.g-art.hu

Ma egész nap ez foglalkoztatott...Azt hittem a pofátlanságnak is van határa....hát nincs! Egy ilyen oldal elkészítése egy tartalomkezelővel, egy hétvégén megvalósítható (ha közben valaki vigyáz a gyerekre). És ha kérek érte 100 e Ft-ot, akkor felhördül a megrendelő.... Úgy döntöttem, hogy ma nem alszok és megcsinálom ugyanezt a szart...csak jobban... http://kormanyszovivo.g-art.hu

Mi is ez a blog?

2008.06.16. Ma egész nap ez foglalkoztatott...Azt hittem a pofátlanságnak is van határa....hát nincs! Egy ilyen oldal elkészítése egy tartalomkezelővel, egy hétvégén megvalósítható (ha közben valaki vigyáz a gyerekre). És ha kérek érte 100 e Ft-ot, akkor felhördül a megrendelő.... Úgy döntöttem, hogy ma nem alszok és megcsinálom ugyanezt a szart...csak jobban... Íme: http://kormanyszovivo.g-art.hu

Linkblog

Friss topikok

Lefexem, hiszen már dolgoztam a lapon 4 órát

2008.06.17. 03:22 Gart

2008 június 17., kedd 00:19

Na eddig jutottam....tartalom fent van...valami dizájn is sikerült (kicsit álmos voltam....álmodtam egy békés országot)....

Holnap felteszek egy keresés modult és még néhány apróságot.... ja és csinálok egy új dizájt mert ez még eléggé kaka...

Jó éjt!!!

56 komment · 4 trackback

Címkék: énblog média vélemény közösség politika internet mszp orbán fidesz gyurcsány verseny honlap érdekesség millió kormányszóvivő milla 200 kétszáz

A bejegyzés trackback címe:

https://kormanyszovivo.blog.hu/api/trackback/id/tr79524799

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Törzskocsma 2008.06.18. 17:25:15

Környezetvédő korrupció - Számoljunk együtt! 4. részErőteljes zöld fordulatot vett drága (copyright:TuRuL_2k2) kormányunk korrupciós stratégiája. Korrupció volt, van, és lesz, erről kár lenne vitát nyitni. A kérdés csak az, hogy mennyire csökkenthetők e n…

Trackback: Athos blogja 2008.06.17. 20:24:57

Kókányszarvivő.huHa jól tévedek, 2-3 millió adófizető van ma Magyarországon. Ha közülük mindenki betesz a közösbe kb. 60-100 forintot, máris összedobták a kormanyszovivo.hu árát. A maga módján már szinte minden blog foglalkozott vele (a teljessé…

Trackback: Reakció - polgári underground 2008.06.17. 16:57:23

Meghalt a kormányszóvivő Vagy legalábbis haldoklik a drága. Felváltva mutat ilyet:  Meg ilyet:  Biztos ezerrel reszelik, ezért nem sikerült még tegnap reggel óta jóváhagyniuk a regisztrációmat és a tegnap esti, a portáltender után érd…

Trackback: alternatíva 2008.06.17. 12:18:44

200 milliós honlap (jó, igaz: vakbarát) Örvendezünk, hiszen elindult a kormanyszovivo.hu, valamint a sajto.kormanyszovivo.hu. A cél nemes, azonnali információszerzés, teljes nyilvánosság, stb. Az első vicc az az, hogy a vakbarát felületre egy 21x22-es ki…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DArchAngel 2008.06.17. 14:36:43

Hajrá! Szorítok, hogy jó legyen.
Szerintem elég pofás, jól alakul.

hozzaszolo 2008.06.17. 15:32:35

Hajrá!
mutasd meg nekik!

Ferenc 2008.06.17. 17:32:09

Hja, de nézd már meg az oldalad Operával, teljesen szétesik... Hiába, olcsó húsnak híg a leve :P
A hivatalos oldal meg 200milláért legalább Operával is simán bejön. Ennyit azért csak megér, hogy az állampolgároknak ne kelljen jól megszokott böngészőjüket egy oldal kedvéért leváltani, nem? ;)

Rhogon 2008.06.17. 17:33:48

Respect.
Ebben a temaban lyukra futottak.
Civil kontrol rulz.
:D

Rhogon 2008.06.17. 17:38:36

Ferenc:
Te meg nezd meg a 200 milkast regi explorer-el /6.0 vagy regebbi/.
Na az a rohely.
200M ert.

Namind1.

CrL 2008.06.17. 17:44:22

Ferenc, egy okos állampolgár aki inkább kifizetne többmilliót hogy lássa Operával is a sztárjait.

Brecsi · http://www.seopack.hu 2008.06.17. 17:55:15

Majd figyelj oda, hogy van ám benne nemzeti ünnepek rész is:D Egy darab ünneppel!:D És egy linkkel. (Ha jól számolom, csak ez olyan bruttó 6.000.000 HUF:D Ennél olcsóbban nem kezdeném el:D)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.17. 18:09:45

Ferenc, Schmuck Andor is van az Operában?

Ferenc 2008.06.17. 18:10:24

Héhéhé ne essetek már nekem! egyes kommentelők nem értik az iróniát...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.06.17. 18:10:58

GO GO GO!!!
Szorítok neked!!!

Cook kapitány 2008.06.17. 18:49:15

ROTFL :-DDD

Gratula! Már megy is a blog az RSS readerbe. :-)

lau · http://igazabolsemmi.net 2008.06.17. 19:09:07

Engem is mérhetetlenül felháborított ez a 200 millió, és ami mögötte van... Ár/érték arányban a legjobb... HA HA HA :) Vicc. És tényleg egy hétvégés meló az egész!

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.17. 19:29:27

Ahogy már előttem említették, az oldalad szétesik Operában. Mégpedig azért mert nem valid, annak ellenére, hogy az oldal alján ezt hirdeted. Az "eredeti" legalább valid, de a 200 milla erősen a muhaha kategória - lenne, ha nem a mi pénzünkről lenne szó. Így inkább felháborító. Nem kicsit, nagyon!

covek · http://www.covek.hu 2008.06.17. 20:09:06

A vakoknak szánt verzió is megvalósítható? Sok lenne megoldani?

jb700 2008.06.17. 20:33:44

kocka.blog.hu-ra már megírtam, de azért ide is leírom. sajtós ismerősöm acc-ával voltam bent a zárt oldalon, és azért értek meglepetések. daróczi nemtom miről beszél, amikor azt állítja, hogy mindenki számára elérhetők a közvetítések, lévén ilyen menüpont csak a sajtósok számára áll rendelkezésre.
ahogy láttam, itt a sajtótájékoztatókat lehet online nézni, illetve van valami spéci (tán flash-es, nem értek hozzá) felület, amin kérdéseket lehet feltenni a kormányszóvivőnek. kipróbálni nem tudtam, mert nemhogy futó, de még a naptárban lévő sajtótájékoztatót sem találtam.
van viszont archívum, ahol már voltak sajtótájékoztatók.
egy dolog volt, ami érdekes volt számomra, az a kereső. ha egy kifejezésre videót is talált, akkor a szöveg elhangzásának idejétől is lejátszható volt a videó, tehát valamilyen módon keresett a videó szövegében. ennyi ideje van gizikének az irodában, hogy írja a leiratot a közvetítésekhez?

2008.06.17. 20:56:34

javaslom a "kormányszóvivő" szóra valamelyik kamuoldalt felhozni a googleben. ki van benne?

rantoul 2008.06.17. 21:34:18

mondjuk nulla azaz nulla a szakmaiság a hozzászólók között, én nem bírom az ilyen hülyeségeket szó nélkül:
- lássuk egyből a blog alkotóját: készített egy weboldalt, konkrétan egy kormányzati weboldalt, a blog.hu alatt (?mivan?) - amit egy kb. fél éves fejlesztés eredményeképpen született, itthon egyedülállóan jól használható blog site-on alakított ki 5 perc alatt -> gratulálok, ez tényleg a te érdemed.
- aztán itt van a vakbarát verzió kérdése: amiről láthatóan senkinek gőze sincs, hogyan kell egy ilyen vakbarát verziót belinkelni - javaslom a forrás első (nem látható) div-jét megtekinteni, ami biztosítja, hogy a vakok és gyengénlátók számára egyből az alternativ oldal linkje jöjjön fel
- aztán jön az operával szétesik - és már elnézést a hatalmas operát használók táborától - és bár elhanyagolható a számuk, de én megnéztem a legújabb operán és azon tökéletesen működik
- sőt, ezután letöltöttem a többi emlegetett böngészőt, még az IE6-ot is, ami azért tényleg elterjedt, és lám, ott is jól működik - vagyis csak duma az egész
- az árkérdést már nem is akarom forszírozni, mert túl sok itt az okos

Gart 2008.06.17. 23:56:38

Üdv mindenkinek...elaludt a kislányom...gondoltam felnézek kicsit...nem számítottam ekkora tolakodásra. Volt itt Daróczitól kezdve elég sok mindenki :D

rantoul
- Itt nem erről a blogról van szó, hanem a kormanyszovivo.g-art.hu oldalról, amit tegnap éjszaka 10-2-ig raktam össze...csak egy kis figyelemfelhívásnak szántam, hogy egy oldalt (nem tökéletes és a dizájn sem az igazi (még))mennyi idő alatt lehet összerekni. Ez a klón oldal majdnem tud minden olyan funkciót, amit a nagyközönségnek elérhető. Sajna erre a részére nem fordítottak elég időt a fejlesztők...ezért aki nem lát a "mélyére" nem véletlenül háborog.
- Egy lapnak a "vakbarát" verziója sem ilyen egyszerű eset mint ahogy beállítod. Itt nem csak vakbarát, hanem akadálymentesített honlapról kellene, hogy szóljon a dolog, mivel nem csak vakoknak, hanem gyengénlátóknak, értelmi fogyatékosoknak (mondjuk nem ők a célközönség), gyerekeknek és időseknek is kellene hogy segítsen a lapon való tályékozódásban. Ami úgy ahogy meg is valósult. Kis baki pl: a felolvasó szoftver letöltése egy képlént van jelen (ami nincs kommentelve) így a felolvasó szoftverek egyszerűen nem látják. Egy másik (számomra) érthetetlen dolog, hogy miért a szoftverbázisról kell ezt a progit letölteni? Nem volt 15Mb szabad hely a portál serverén? Persze ezek csak apró kötekedési pontok:D
-az operas hozzászóllás szerintem az én clon lapomra vonatkozik....4 óra alatt arra már nem maradt iső, hogy több böngészővel is teszteljem :D
- az ár kérdésre én is aludtam egy keveset (5-8-ig) és Daróczi mester bloghozzászólását figyelembe véve is irreálisan magasnak tartom.

eax_ 2008.06.18. 00:19:50

Azert en csak megtennem:
- egy ilyen oldalon legalabb erdemes legalabb egy kulon alkalmazasszerver, egy adatbazisszerver, a jellegebol adodoan egy kulon media/videoszerver, egy backup szerver, es egy tesztelesre/karbantartasra/logolasra/hidegtartaleknak hasznalhato, ami celszeruen az app/db szerverrel azonos kiepitesu. App es db-szervernek jo pl. egy Sun X4550, darabonkent USA-listaaron (ami persze itt egy arnyalattal tobb, de szamoljunk ezzel) kb. 13K USD (2M Ft), ebbol kell 3 db. A videoszerveren nem hatrany, ha elfernek a videok, plusz backupolni kell oket, 2 db Sun X4500-al meg lehet oldani, darabonkent kb. 50K USD, azaz 7.5M Ft.
- ha mar ilyen szepen osszeszedtuk a cuccokat, erdemes kozejuk halozatot nezni egy ertelmesebb switch formajaban, pl. egy Cisco 2960 kb. 250K Ft.
- a szervereket az asztalon szetszorni nem jo otlet, vegyunk hat egy rackszekrenyt is, kb. 200K Ft-ert
- a motyo elhelyezese egy tetszoleges Bp-i datacenterben havonta kb. 150K Ft, egy gigabites uplink meg 80K, evente kb. 3 millio, de ebben nincs benne az energiafogyasztas (5KW orankent, evente kb. 44000 KWh, ezt a hosting szolgaltatok a tartalekolas+klimatizalas miatt kb. 70Ft/KWh aron adjak, tehat evente ez is kb. 3M Ft.
- a vas megvan, de valaki ezt karban is tartja, a rendszermernokok standard oradija kb. 30K Ft, havonta 10 orat biztos ra kell szanni, ez evente 3.6M Ft
- valaki karbantartja a szoftver oldalt is, ez egy kicsit tobb munka, evente kb. 5M Ft
- valakik feltoltik a hireket, legepelik a videok szoveget, stb. 2 ember minimum kell ra, a soknak epp nem mondhato 100K/ho netto fizetessel ez evente sum 4.5M Ft
Subtot: 37.55M Ft. Erre (a berek kivetelevel, azok mar bruttok) meg rajon a kulonfele adonemek (szamoljunk csak AFA-val), igy mar 42.44 M Ft, csak a (redundancia nelkuli) hardver+eves uzemeltetes, az oldalbol meg nem kodoltak egy sort sem.
Szovaltehat lehet, hogy egy kicsit draga (10-20%), de azert nagysagrendileg ez tenyleg ennyi.

eax_ 2008.06.18. 00:24:29

Doh, de sok typo maradt benne, miert nem lehet szerkeszteni? :/

Gart 2008.06.18. 00:29:48

cadmagician
- hasonló erőpróba gyanánt készítetem az oldalt...de még sehol nem vagyok...mondjuk az eredeti is csak a 7. ami azért valjuk be egy 2 naps laptól nem is rossz...ennyi pénzért
Mondjuk ha az oldalammal kikerülhetnék egy nagy portálra, akkor meg lehetne verni...akinek van ismerőse nyugodtan ajánljon be :D

jb700
- valóban jó ötlet ez az online sajtótájékoztató, de egy ilyet meg lehet csinálni egy egyszerű videó közvetítéssek és cseten lehet kérdéseket feltenni...igaz kell hozzá egy igen erős vas...
A eresés is a szövegben is jó őtlet, de szerintem ez sem kerül ekkora pénzbe, hogy az előre megírt sajtótályékoztató szövegét a videóhoz rendeljék és ezzel lehessen benne keresni.

Kókányszarvivő.hu
ha lehetne akkor nekem az összes adófizető csak 10 Ft-ot dobjon már össze, mert szeretnék a kislányomnak venni egy kocsit meg egy kis házat, elvégre mindjárt 2 éves és még egyik sincs neki :D


covek
A vakbarát verzió egy külön sablon, nekem az egyik oldalamhoz (www.sulihalo.hu) pár 10eFt-ért csinálta egy nálam jóval ügyesebb ismerősöm.

cousin333
ha szétesik, hát szétesik...elnézést kérek érte...:D

lau
nincs egy hétvége...másfél óra volt csak dizájnal még vacakoltam 2 és felet...de nem jött az ihlet...

Ferenc
Én értem az iróniát...csak nem szeretem :D


CrL
Szia, üdv ismét itt...

Rhogon
nem értem azt a lyukra futást...lehet hogy régóta vagyok nős?

Trackback: Reakció - polgári underground
Én még nem próbáltam regelni...de engem biztosan beengedne a szóvivő úr, különben kimoderálom a hozzászóllását az előbbi bejegyzéshez :D

Bocsi, hogy visszafelé válaszolgattam...

Gart 2008.06.18. 00:32:43

eax_
hát nem spóroltál az összeállításnál...de hát állami pénzen nem is szokás :D

eax_ 2008.06.18. 00:38:37

Miert, szerinted a fentiek kozul min lehetne (es mennyit) sporolni?

CrL 2008.06.18. 00:46:50

eax: tegyük fel, hogy így van akkor az egész beszerzési és üzemeltetési rendszer rossz és pazarló. főleg, hogy az eredmény teli durva hibákkal. a másik pedig maga az oldal: felesleges. erre ott volt a meh.hu idevonatkozó része. és most eltekintettem attól, hogy a pénz nagyrésze nem arra ment amit listáztál.

Gart 2008.06.18. 01:07:25

eax_
Szerinted ezeket a vasakat most vették meg a laphoz...
Ha jól tudom a kopdat.hu a kivitelező... ők csinálják még az ügyfélkaput, a Magyarország.hu-t...stb
Szerinted ott mindent előről kell kezdeni, és megvenni...
Ráadásul a cég a Miniszterelnöki Hivatal tulajdona...visszaosztották maguknak a pénzt...
ennyi
Én már nem is sajnálom tőlük...
Képzeld el mennyit csuklanak mostanában...nem is beszélve az anyukájukról...
Megérdemelték azt a rongyos 200 millát...
Legyünk nagyvonalúbbak...

eax_ 2008.06.18. 01:24:39

"tegyük fel, hogy így van akkor az egész beszerzési és üzemeltetési rendszer rossz és pazarló"

Sorold, tetelesen.

"az eredmény teli durva hibákkal"

Sorold, tetelesen.

"a másik pedig maga az oldal: felesleges. erre ott volt a meh.hu idevonatkozó része"

Ehhez nem tudok hozzaszolni, csak azt mondom, hogy erre a feladatra kb. egy ilyen rendszer szukseges, ami pedig kb. ennyibe kerul.

CrL 2008.06.18. 01:41:45

hibák? ajánlom a posztokat és kommenteket:

reakcio.blog.hu/2008/06/16/a_200_millos_kormanyszovivo

alternativa.blog.hu/2008/06/17/200_millios_honlap_jo_igaz_vakbarat

brecsi.blog.hu/2008/06/17/mennnnnnyyyyyyiiii

de tegyük fel mégis ennyit költöttek amennyit kiszámoltál: 42.44 M Ft

és akkor mire kell akkor a fenntmaradó 160-170 millió?

eax_ 2008.06.18. 01:45:09

"Szerinted ezeket a vasakat most vették meg a laphoz..."

Nyilvan nem, telepiteni, konfiguralni, es tesztelni is kellett elotte, tehat kb. 3-4 honapja (tenyleg, ezt bele sem irtam a kalkulacioba).

"Ha jól tudom a kopdat.hu a kivitelező... ők csinálják még az ügyfélkaput, a Magyarország.hu-t...stb"

Ez egy kulon rendszer, es mint egy kulon rendszert, nem lehet csak ugy felhanyni valahova, ahol epp latnak egy kis szabad helyet, nem csak a Kopint-Datorg-nal, de komoly kornyezetben sehol sem.
(Persze, meg lehetne oldani a dolgot virtualizacioval, az sem ketseges, hogy hosszu tavon megerne, de abban biztos lehetsz, hogy a teljes infrastruktura atalakitasa ennek az osszegnek tobbszorose lenne.)

"Szerinted ott mindent előről kell kezdeni, és megvenni..."

Marmint miert ne kellene "előről" megvenni? Legutolso informacioim szerint meg nekik sem sikerult megoldaniuk a szerverek, es halozati eszkozok fogsagban szaporitasat.

"Ráadásul a cég a Miniszterelnöki Hivatal tulajdona...visszaosztották maguknak a pénzt..."

Ez maximum a nyeresegre igaz, pl. a hardverek arat, vagy a fejlesztok berkoltseget tekintve nyilvan nem.

Gart 2008.06.18. 01:56:03

ok eax_ nem vitatkozom...
Biztos neked van igazad...
Gondolom Daróczi mester már alszik és téged küldtek védeni a hazát...
Amúgy, tényleg nem értek a server oldali dolgokhoz (sem)...

CrL 2008.06.18. 01:58:13

Gart, ez védhetetlen. továbbra sem tudjuk mire kell a fenntmaradó 160-170 millió?

eax_ 2008.06.18. 02:01:29

"hibák? ajánlom a posztokat és kommenteket"

Marmint ugy ertettem, hogy valami minimalis szakmai igenyesseggel megfogalmazva. Amit itt felsoroltal, azok egy resze szimplan butasagbol, es hozzanemertesbol fakad (lasd meg rantoul hozzaszolasat a vakbarat reszhez), esetleg csak siman FUD, vagy tartalmi jellegu dolog, ami technikai szempontbol irrelevans.

"akkor mire kell akkor a fenntmaradó 160-170 millió?"

Pl. fejlesztes, szoftverlicenszek, szervertelepites/konfigolas, kulso szakertoi tevekenyseg (pl. pentest), a nagyvonaluan elhanyagolt kulonseg az USA es Mo listaarak, valamint a listaarak, es a kozbeszerzesi arak kozott, haszonkulcs, meg amit meg igy hirtelen kifelejtettem. Teny, hogy van benne kb. 30-50 millio, ami eleg nehezen indokolhato, de azert aki azt mondja, hogy az egesz kihozhato egy doboz fagyi arabol, az vagy demagog, vagy szimplan halvany goze sincs a temarol (esetleg mindketto egyszerre).

CrL 2008.06.18. 02:03:42

"Teny, hogy van benne kb. 30-50 millio, ami eleg nehezen indokolhato"

akkor további alkudozás nélkül azthiszem maradjunk ennyiben.

Gart 2008.06.18. 02:12:01

eax_ :
Mondtam, hogy nem akarok vitatkozni...
Igazad van...
Mindjárt törlöm is a blogot, mert semmi létjogosultsága...
Ja és elnézést, hogy létre mertem hozni:(
Egy ilyen szakemberrel mint Te nem tudok vitába szállni.
Csak dema-kog itt mindenki, amikor gözünk sincs :D

CrL 2008.06.18. 02:15:38

Gart: ugye nem akarod törölni?

_astronaut 2008.06.18. 10:21:26

készítettem egy alternatív költségvetést a kormányszóvivő.hu -ra, nézzétek meg:

polip.blogter.hu/?post_id=274115

Rhogon 2008.06.18. 10:50:52

Gart: lyukra futas= csak anny hogy, hogy a piacon ha publikus az osszeg (200M) akkor hamar kiderul a szakma szamara az eroteljes felularazas. Es ezzel ugyesen megizzasztja magat a kormanyszovivo.hu-val kapcsolatos kozbeszerzesben/kivitelezesben resztvevo szemelyzet.

Erre utaltam.

eax_: Szakmai igenyesseget varsz? Es komolyan is gondolod? A magyar kozbeszerzest veded, sajat bevallasod szerint 40-50 M a tularazas, mi ennek a merteket vitatjuk. Nekem a fo problemam nem is annyira a szakmai resz, mint tudod barmire el lehet kolteni 200M et, illetve szemelyzeti koltsegekkel barmekkora hasznot virtualizalhatunk nullszalldosra kicsihasznosra. Es mar meg is eri.

Itt az a gond hogy ezek elegge erosen kozpenzek.

Es perze zold mezos beruhazas kormanyzat ez rogton egyenlo tularazas, de az altalad emlitett specifikacio /nem tudom honnan szarmaznak a belso infok, lehet hogy te csak utanaolvastal nalam joval jobban/ koltsegre optimalizalt megoldasa kozel sem lenne ennyi.

Ugy nezem mar vezettel/terveztel hasonlo projektet. Vagy olvastal rola.

Azt a verziot leirtad milyen arajanlatot adtal volna te be erre a projektre a kozbeszerzesbe.
Mondjuk vallalva 99.999% os eves uptime-ot uzemeltetessel 150M az ar erre meg jon 15 milka minimum a donteshozoknak tehat a te arad kb 165M lenne papiron. Gratulalok nyertel :)

Es mivel alkalmas vagy ra, tedd mar meg nekem, hogy ugyanezt megtervezed a Pityipalko kft szamara aki az osszes ovoda szinhazi eloadasat akarja publikalni orszagos szinten ahol a gyerek neve meg a mondoka szerint lehet keresni a videok ban. Sot online kozvetitik a szinhazi eloadasokat mondjuk 3 ovodabol ahol az ovodakozi szinhazversenyt bonyolitjak? Es tudodmit ok is kernek 99.999 es rendelkezesreallast. Es mondjuk tudod hogy a Pityipalkos megrendelo nem butauser hanem szakmai annyira hogy meg tudna valositani a projektet, de inkabb szolgaltatast szamolna el.
Ezen a site-on a varhato load valljuk be nagyobb lesz 3x mint a tulkepzett magyar sajtos allomany altal tulhasznalt kormanyszovioi portal.

Meglepodnek ha az ovodas ajanlatban nem sikerulne megoldanod ugyanezt harmad-negyed annyibol. Vagy ha tulsagosan platformfuggo vagy feleennyi. Nna ez az ami zavar.

Meg1 gondolat:
A mai mainstream media abbol is a hirmusorosok mostmar neteznek valoban, (mar nem MTI csak bol keszulnek a hirek ujsagok hanem az online mediumok tartalmait szerkeszti at egy sikeres ujsagiro) de, hogy videot eloben felhasznaljak vagy hogy a leiratot timecode-ra szinkronizaljak. Kozpenzen feliratozunk aztan meg huha klikkelesre odaugrik. Azt mar fizettuk tobbszorosen. Illetve kell ez nekunk?
Amennyire tudom a Kiralyitevek koltsegveteseben, a konyvtardigitalizacio kapcsan, nu meg a filmarhivum
digitalizacioja- mind kozpenzes es az elso kivetelevel hasznosnak is erzem alulfinanszirozott. A konyvtardigitalizacio ha jol hallottam kapott 80M-et es sirtak de nem nagyon.
Annyibol is lehet hasonlot, defura, es van meg meh.hu apeh.hu ugyfelkapu fogadunk hogy ezen rendszerek egyike sem atjarhato?

Na ezazami b@ssza a csoromet

Se helyesirni se kozpontozni se ekezetezni nemtudok, de ha osszejon lesz felkilos aranylancom. Ugyis fogalmazhatom, hogy pitbullokat aranylancra es valtomeses izompolora cserelnek. :D

NA kiirtam magambol.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.06.18. 12:51:03

eax_: Szerintem sokminden kimaradt, ugyanis nem tetszőleges datacenterbe viszik be, hanem kormányzati hálózaton belül kell, hogy maradjon. Veszel nem csak switchet, de tűzfalakat is. A backup nem ugyanott van ahol az éles tartalom, így a backup készítéshez tartozó eszközök miatt két datacenterben kell fejlesztéseket végrehajtani. Természetesen ilyen esetben gondoskodnod kell a szüntetmentes áramellátásról, kábelezésről, stb.

Ergo hamar megvan az 50 és a 80 milla különbbsége, ha csak a hardwaret nézzük.

Amikor a jogosultságok, üzleti folyamatok kialakításáról van szó, akkor nem a software oldal, hanem a jogi oldal, az érdemi feladatkörök jelentik a kérdést. Magyarul a teljes kormányszóvivői hivatal működését újra kell tervezni. Sok a jogi és egyéb költség.

Ja és a softwarek sem egy példányban kerülnek megvásárlásra. Sem az Acrobat, sem a Red Hat valamelyik aranyárban lévő linux verziója...

Ehhez jön nyílván az oktatás, és nem a "gyere be az irodámba" alapon, hanem "hívjunk össze kisebb csoportokat az ország különböző részéről ebbe a szállodába, itt tudunk oktatni" c. módszerrel, és ugye a többnapos oktatás szállás és étkezési költségekkel, napidíjakkal is jár. Nem kevés az oktatási feladat.

Amikor "kéne valami menü naponta 3*, alkalmanként 30 főre, amit a jólfizetett köztisztviselő és az újságíró is szívesen megeszik" és persze nem fanyalogva, akkor bizony az is gyorsan pörgeti az árakat.

Csak az a baj, hogy 200 millióért vettünk egy olyan oldalt ami nem jó, és amit nem tud jól megvédeni a hatóság.

És nem 210ért egy olyat aminek mindenki örülne. Mert 10 millióból tisztességes külsőre, jó alkalmazásokra is jutna.

Mellesleg van egy olyan érzésem, hogy jó az, hogy időnként open source eszközöket IS használnak, de itt pl. a fejlesztés emiatt drágább lett.

Su_n · http://firkak.blog.hu/ 2008.06.18. 13:18:12

Senki ne mondja, hogy ez volt a legjobb mert akkor milyen lehetett a többi? Már ha volt több. Meg jó lenne ha részletesen le lenne írva mi mennyi volt mert ez így egy színtiszta átverés.
Nekem a 4 milliós MySQEl (így volt az Indexen) eladása tetszett.

garázdabillegető (törölt) 2008.06.18. 13:52:41

Totálisan félreértettünk mindent. A kormányellenes oldal lebőgött ezennel.

Ez a honlap egy társadalmi kísérlet, arra, hogy megmutatassák, hogy a magyarok a dolgok jobbításért igenis össze tudnak fogni, tudnak értelmes javaslatokat tenni, stb.

gida 2008.06.18. 14:15:02

Kedves blogger!

Hamarjában összedobod az oldalt, úgy olvasom. Mikor lesz kész? Speach to text technologiát tettél már bele? és szótövezőt? ...ezekről véletlenül se feledkezz meg... jahogy nem tudod mik ezek? akkor lehet módosítanod kéne a vállalt határidődet :-)

CrL 2008.06.18. 14:19:24

gida, nincs vállalt határidő ezt pár óra alatt dobta össze Gart és míg így is korrektebb mint az eredeti 200 milliós viccoldal sry

charles 2008.06.18. 15:45:33

eax_: Jól sejtem, hogy valami projektmanager-i posztot töltesz be közhivatalban? Mert hogy a számokat tekergetni jól tudod, de hogy egy adott alkalmazáshoz a szükséges erőforrásokat méretezni nem sikerül, az bizony messziről látszik... Mondd csak, mivel is indokolod azt, hogy arany árban mért brutál szerverekkel kellene megoldani egy ilyen barátok közt szólva is aligterhelt rendszert? A Sun-nal egyébként egyetértek, de 2-8 milliókat fizetni egyes gépekért, azzal nem! Picit drága lenne hűsugárzónak... Az általad felsorolt vasakat az ezen oldalon várhatónál szerény becslésem szerint 5-50szeres terhelésre méretezték, attól föggően, hogy épp melyik funkciót nézzük. Gondolom elképzelésed sincs, hogy videó-feldolgozás alatt mit kellene a szervernek tudnia, de ha újragondolod, belátod, hogy ez egyszerűen nevetésges, ágyúval galambra tipikus esete lenne. Nézzük csak: "A videoszerveren nem hatrany, ha elfernek a videok, plusz backupolni kell oket, 2 db Sun X4500-al meg lehet oldani, darabonkent kb. 50K USD, azaz 7.5M Ft." 15 milla lenne két video streaming-szerver? Hm, csaknem real-time renderelt virtuális sajtótájékoztatóról beszélünk, több kameraállásból és HD felbontásban? Mert ha igen, akkor tényleg kell ennyi! LOL

Na de számoljunk komolyan, konkrét típusok nélkül, nem akarom, hogy SUN beépített ügynöknek tűnjek, na meg vannak még más alkalmas blade kiszolgálók is a piacon.

devel szerver, hidegtartalék: 1M
production szerver: adatbázis: 2x1M
production szerver: app. szerver, portál frontend: 2x1M
Video-streaming: nagy ráhagyással 2x3M
Video és adat backup szerver: 2x1,5M
Hálózati eszközök: switch, optika, ami távosági összeköttetéshez kell a külön géptermekben: 2M

1 év sw és hw üzemeltetés: nagylelkűen számolok rá 10M-t, bár szerintem itt-ott ezen a téren is pazarlásba estél...

Ha már belekezdtem, és nem veszem figyelembe a projekt "hasznosságát", csak azt, hogy jött egy ügyfél, akinek egy ilyen rendszer kell, akkor valahogy így alakulnának a további költségek:

Video kamerák és egyéb eszközök az esemény rögzítéséhez, no igen, igény szerint, de 10M-ból nagyon hasznos dolgokat lehet már csinálni. Legyen ennyi.

szoftver:
- oprendszer: OpenSolaris, BSD vagy valami tartósabb, szerverre szánt Linux disztribució: ingyenes
- mysql community server simán elbírja, de legyen, fizetőset vegyünk: licence 10 évre 1M
- alkalmazásszerver: ingyenes
- video streaming, video feldolgozás: ingyenes (google it ;) )
- pdf generálás: java könyvtárakat erre is lehet találni jópárat

fejlesztés:
- grafikai dizájn + photoshop licence + web-oldalon feltűnő fotók: 1M (és ez erősen megnyomott cerka volt)
- rendszerspecifikáció: 1M
- rendszertervezés, adatbázistervezés, folyamatszervezés: 3M
- effektív programozási és rendszer felhúzásának munkadíja: 5M (ebben minden benne van, programozott részek megírásától a rendszer telepítésén át a tesztelésig MINDEN!)

1 éves adminisztrációs költség: ha a MeH egy embert ráállít normális fizetéssel, még részmunkaidőben is bőőőven el kéne tudnia menedszelni egy ilyen oldalt, de legyen, kapjon normális fizetést: 3M az évre.
1 éven keresztül egy munkatárs költsége, aki a videokamerát kezeli és az ehhez kapcsolódó feladatokat megcsinálja: 3M

Hol is tartunk?
16M hw
10M üzemeltetés
10M video eszközök
1M idegen sw (MySQL)
10M fejlesztés
3M admin munkadíja
3M video operatőr
-------------------
ez így kb 53M, és ebben benne van minden, 1 év teljes költségével együtt, redundáns adattárolással és applikáció üzemeltetéssel, dedikált fejlesztői géppel, és helyenként még így is erősen megnyomva a ceruzát... Nem kis összeg, de áfával is még mindig csak a kb harmada....

Mr. Pink2 2008.06.18. 16:54:32

eax:

"- a vas megvan, de valaki ezt karban is tartja, a rendszermernokok standard oradija kb. 30K Ft, havonta 10 orat biztos ra kell szanni, ez evente 3.6M Ft
- valaki karbantartja a szoftver oldalt is, ez egy kicsit tobb munka, evente kb. 5M Ft"

Ezek a webes fejlesztési területen teljesen téves számok.

1. Lehet hogy létezik rendszergazda aki 30K HUF / óra áron dolgozik, de a rendszergazdák 95%-a megelégszik 7-9K HUF / óra díjjal. Ez NEM üzletileg kritikus rendszer, itt bőven elég egy szimpla rendszergazda.

2. A szoftver karbantartására éves szinten 5 millió akkor kell, ha ez jelentős továbbfejlesztéseket jelent. Csak maga a szoftver karbantartása nem kerülhet többe egy ilyen oldalnál havi 30 000 Ft + ÁFA-nál.

Ezek a hazai piac viszonyai.

sydo 2008.06.18. 17:51:18

eax_
"Marmint ugy ertettem, hogy valami minimalis szakmai igenyesseggel megfogalmazva. Amit itt felsoroltal, azok egy resze szimplan butasagbol, es hozzanemertesbol fakad (lasd meg rantoul hozzaszolasat a vakbarat reszhez), esetleg csak siman FUD, vagy tartalmi jellegu dolog, ami technikai szempontbol irrelevans."

ajánlom megnézni ie6 alatt az oldalt. elég nagy hiba? 200 milkáért szerinted belefér?

sydo 2008.06.18. 17:56:07

ha esetleg nincs ie6-od:
sydo.atw.hu/kormanyszovivo.png

mindez 200 millió forintért.

2008.06.18. 23:17:04

bannoljátok már ki ezt az eax-ot a tetvedék anyjába és akkor ott a pont. kérlek!

charles 2008.06.18. 23:46:40

Láci, nem kell kibanolni, egy csomó olyan dologra rávilágít, ami nem kerülne szóba, ha nem védené :)

Gart 2008.06.18. 23:54:07

Én is örülök neki, hogy itt van...szabad országban élünk (állítólag)...mindenki mondhat, amit akar...
Mi meg elhiszünk, amit akarunk....

garázdabillegető (törölt) 2008.06.19. 06:24:06

Gart: "A keresés is a szövegben... szerintem ez sem kerül ekkora pénzbe, hogy az előre megírt sajtótájékoztató szövegét a videóhoz rendeljék és ezzel lehessen benne keresni."
Hát, bakker, ördögöd van, én ezen gondolkodom már két napja :D Nyilván előre megírt a szöveg, kivéve a kérdéseket (vagy még az is), és nem lehet nehezebb dolog az egész, mint egy filmfeliratozás!!!! Nyilvánvaló - illetve logikus -, hogy nem pont a keresett szavakhoz fog ugrani a videó, mert annak semmi értelme, hiszen kontextusban vannak, hanem a mondatok elejére, azaz nem kell minden másodpercet taggelni. És milyen hosszú egy tájékoztató, hány mondat van benne? Pár perc, nem?
Bár kíváncsi vagyok, hogy ha elérhető lesz a leírt szöveg is, hányan választják majd a videót...

vazzup 2008.06.19. 10:24:37

Mr. Kobayashi 2008.06.18. 16:54:32
"Ezek a webes fejlesztési területen teljesen téves számok. "

Lol. Ez csak a szomszéd-pisti fejlesztések esetén van nem így. De ez inkább a "piacot" jellemzi, nem pedig a kicsit igényesebb céges tevékenységeket.

Nem akarom védeni a projektet, mert szerintem semmi szükség nincsen rá, kidobott pénz, a kutya nem fogja használni. Pusztán arra akarok rávilágítani, hogy bizony a normálisabb fejlesztések drágák, és a hócipőm tele van a sok wannabe "webszakemberrel" (mint amilyen Gart, meg lehet nézni a "honlapját"). Nem ért hozzá, mégis próbálkozik. Nem ért hozzá, ezért olcsón próbálkozik. A megrendelők meg nem értik, hogy az olcsó húsnak miért szalmonella-fertőzött a leve.

CrL 2008.06.19. 12:12:39

vazzup, látom nem nagyon érted. lemme explain: ez nem webszakemberes próbálkozás, egyszemélyes pár órás mókás válasz a 200 millióból összerakott eredeti rosszvicclapra, aminek az árával nem tudnak elszámolni. gondolom sejted miért. ha nem, hagyjuk.

Gart 2008.06.19. 18:01:20

vazzup:
Igazad van tényleg nem vagyok webes szakember...egyszerű amatőr próbálkozó vagyok, aki 2 éve minden alap nélül elkezdett honlapokat készíteni...
Én mégsem kérek el egy hibákkal zsúfolt lapért horribilis összeget.
Minden munkára meg lehet találni a megfelelő piacot...nincs mindenkinek, sem pénze, sem igénye hiper-szuper-profi oldalakra...elég ha betölt a lap a funkcióját...

ImreS · http://vitalinform.extra.hu 2008.06.19. 20:03:39

Hali.
Azért nem gondoltam volna, hogy csak úgy lelopod egy 200 millás csilivili oldal dizájnját. :)
Amit EZEK művelnek, ahhoz pofa kell... meg vastagbőr.
Gratulálok Neked!

Gart 2008.06.19. 22:21:58

Itt nem a dizájnról van szó....ez egy kis viruskodás volt...idegesség levezetés...majd én megmutatom nektek...+ ilyenek...
Nem akartam én semmi komoly dolgot, csak valahogy elmondani a véleményemet.
Sikerült!
A vártnál sokkal nagyobb közönség előtt...

süti beállítások módosítása